Біологія 9 клас

Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ  по 22.05.2020 запрошую на навчання
  за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО

Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber


Тема:Біологія як основа  біотехнології та медицини
Опрацюйте додатковий матеріал за  посиланням https://vseosvita.ua/library/dodatkovij-material-z-biologii-biologia-ak-osnova-biotehnologii-ta-medicini-146367.htm
Виконайте кортрольну роботу
Контрольна робота
1. Назвіть прізвище вченого, який започаткував теоретичні основи штучного добору:
 а) Г. Мендель; б) Т. Шванн; в) М. Вавилов; г) Ч. Дарвін.
2. Зазначте, яке угруповання організмів у природі відповідає породі тварин чи сорту рослин:
 а) вид; б) зграя; в) родина; г) популяція.
3. Укажіть, чим супроводжується споріднене схрещування організмів: 
а) підвищенням гомозиготності нащадків; б) підвищенням гетерозиготності нащадків;
 в) гетерозисом; г) не впливає на генотип нащадків.
4. Назвіть прізвище ученого, який встановив центри походження і різноманітності культурних рослин:
 а) М. Вавилов; б) Г. Мендель; в) Ч. Дарвін; г) Г. Карпеченко.
5. Зазначте покоління гібридів, у якому найповніше проявляється гетерозис: 
а) перше; б) четверте; в) п’яте;  г) восьме.
6. Зазначте, що таке біотехнологія:
 а) галузь генетики; б) галузь цитології; в) галузь біохімії; г) сукупність промислових методів, у яких використовують живі організми чи біологічні процеси.
7. Укажіть організми, внаслідок селекції яких часто отримують поліплоїдні форми:
 а) тварини; б) рослини; в) прокаріоти; г) віруси.
8. Укажіть організми, у селекції яких застосовують метод визначення якості плідників за властивостями нащадків:
 а) рослини; б) гриби; в) тварини; г) бактерії.
9. Визначте, як називають нащадків однієї клітини:
а) породою; б) сортом; в) штамом; г) генофондом.
10. Укажіть форму штучного добору, яку найчастіше застосовують у селекції тварин: а) масовий; б) розриваючий; в) стабілізуючий; г) індивідуальний.
11. Укажіть мінімальну кількість поколінь, протягом яких особини не повинні паруватись із близькими родичами, щоб схрещування вважали неспорідненим:
 а) два; б) три; в) чотири; г) шість.
12.Хто із науковців є автором виразу: «Селекція – це еволюція, яка спрямовується волею людини»?
А Ч. Дарвін   Б М. І. Вавилов    В Г. Д. Карпеченко   Г І. В. Мічурін
13. Що відбувається з плодючістю віддалених гібридів?
А збільшується     Б не змінюється    В зменшується    Г вони, зазвичай, безплідні
14. Чому біологічним наслідком спорідненого схрещування є послаблення або навіть виродження нащадків?
А у гомозиготних організмів зростає ймовірність прояву домінантних алелів
Б у гомозиготних організмів збільшується ймовірність прояву летальних алелів       В зменшення резерву спадкової мінливості   Г посилення генетичного потоку генів
15. Який термін запропонував в 1917 р. угорський інженер К. Ерекі, коли описував процес виробництва свинини?
А генотерапія    Б біотехнологія      В генна інженерія   Г химерний організм
16. Назвіть ферменти для поєднання (зшивання) нуклеотидних послідовностей.
А лігази     Б ліази    В ревертази    Г рестриктази
17. Технологія штучного запліднення для подолання безпліддя належить до
А цитотехнології    Б гістотехнології    В ембріотехнології   Г технології клонування
18. Чим відрізняються трансгенні організми від химерних?
А містять генетично різнорідні клітини   Б містять чужорідні для цього виду гени      В містять генетично однорідні клітини   Г містять модифіковані клітини організму
    19. Установіть відповідність між різними типами схрещування та ознаками організмів.

1 споріднене
А здійснюється між особинами одного виду, які мають спільних предків протягом шести останніх поколінь
2 неспоріднене
Б здійснюється між особинами одного виду, які не мають спільних предків протягом шести останніх поколінь
3 віддалена гібридизація
В здійснюється між представниками різних видів одного класу




Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ  по 22.05.2020 запрошую на навчання
  за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО

Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber

Тема:Одомашнення тварин. Методи селекції тварин
Перегляньте дане відео
Одомашнення — це процес змін популяцій рослин або тварин, завдяки якому вони стають пристосованими до утримання в неволі й використання їх людиною. Одомашнення відбувається з метою отримання від рослин і тварин продуктів харчування, промислової продукції (шкіра, волокно тощо) або в інших цілях (транспорт, охорона тощо).

Основні центри походження культурних рослин
азва центру
Місце розташування
Рослини, які походять із цього центру
Східноазіатський
Китай
Просо, соя, мандарин, ліщина, волоський горіх
Індо-малайський
Малайський архіпелаг, Філіппіни, Індокитай
Банан, кокосова пальма, помаранча, чорний перець, рис
Індійський
Індія, Бірма
Баклажан, лимон, манго, гречка, огірок
Середньоазіат
ський
Частина Пакистану, Афганістан, Таджикистан, Узбекистан
Диня, цибуля городня, часник, конопля
Передньоазіат-
ський
Мала Азія, Закавказзя, Іран, частина Туркме-ністану
Пшениця, жито, ячмінь, горох, слива, груша, фінікова пальма
Середземномор
ський
Балкани, Греція, Італія
Оливкове дерево, виноград, гірчиця, капуста, морква, буряк, кріп
Ефіопський
Ефіопія, Судан, Еритрея
Сорго, кава, кавун, кола, кунжут
Центральноаме
риканський
Центральна Америка, Антильські острови
Кукурудза, какао, батат, соняшник, тютюн
Південноамери
канський
Гірські райони Колумбії, Еквадору, Перу, Болівії
Картопля, помідор, арахіс, ананас, гевея
Опрацюйте матеріал за даним посиланням https://studfile.net/preview/5319429/page:13/
Виконайте завдання за даним посиланням https://naurok.com.ua/test/odomashnennya-tvarin-selekciya-tvarin-351335.html


Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ  по 11.05.2020 запрошую на навчання
  за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО

Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання робіт
05.05.-08.05
Тема : Поняття про селекцію. 
Селекція – наука про створення нових та поліпшення вже існуючих сортів рослин, порід тварин і штамів мікроорганізмів. Наукові основи селекції заклав Ч. Дарвін у праці "Походження видів" (1859), де висвітлив причини й характер мінливості організмів і показав роль добору у створенні нових форм. Важливим етапом подальшого розвитку селекції стало відкриття законів спадковості. Великий внесок у розвиток селекції зробив Μ. І. Вавилов, автор закону гомологічних рядів у спадковій мінливості й теорії про центри походження культурних рослин.
1.           Поняття про сорт, породу та штам
Порода тварин – це сукупність особин у межах певного виду тварин, яка має генетично обумовлені стабільні характеристики (властивості та ознаки), що відрізняють її від інших сукупностей особин цього виду тварин, стійко передають їх потомкам та є результатом інтелектуальної, творчої діяльності людини.
Сорт рослин – група культурних рослин, які в результаті селекції отримали певний набір характеристик (корисних або декоративних), які відрізняють цю групу рослин від інших рослин того ж виду. Кожен сорт рослин має унікальну назву та зберігає свої властивості при багаторазовому вирощуванні.
Штам мікроорганізмів – чиста культура певного виду мікроорганізмів, морфологічні і фізіологічні особливості якої добре вивчені.
Запам’ятайте: породи тварин, сорти рослин та штами мікроорганізмів це своєрідні штучні популяції створені людиною, тому без підтримки людини вони можуть вироджуватися – втрачати притаманні їм властивості.
   2     Основні методи селекції
Основні методи селекції – штучний відбір та гібридизація.
Штучний добір – це вибір людиною найцінніших у господарському відношенні особин рослин і тварин даного виду, сорту або породи для отримання потомства з бажаними ознаками.
Розрізняють дві основні форми штучного відбору – масовий та індивідуальний.
Масовий відбір заснований на збереженні за фенотипом цілої групи особин з потрібними ознаками і вибракування всіх інших, що не відповідають сортовим або породним стандартам.
Індивідуальний відбір заснований на збереженні окремих особин організмів з урахуванням спадкової стійкості їх ознак.
Ефективність селекції залежить не лише від форми штучного добору, а й від правильного вибору батьківських пар плідників і застосування відповідної системи схрещування організмів – гібридизації.
Гібридизація — це схрещування (поєднання генетичного матеріалу) різнорідних організмів із метою одержання якісно нових, кращих нащадків (гібридів). Гібриди утворюються в результаті статевого процесу або поєднання нестатевих клітин.
Гібридизація може відбуватись у межах одного виду (внутрішньовидова) і між особинами різних видів (міжвидова або віддалена). Внутрішньовидове схрещування буває спорідненим і неспорідненим.
Споріднене схрещування, або інбридинг – це схрещування організмів, що мають безпосередніх спільних предків.
Неспоріднене схрещування, або аутбридинг – гібридизація організмів, які не мають тісних родинних зв’язків, тобто представників різних ліній, сортів чи порід одного виду.
Віддалена гібридизація – схрещування особин, які належать до різних видів і навіть родів із метою поєднання у гібридів цінних спадкових ознак представників різних видів.
Опрацюйте матеріал за даним посиланнямhttps://history.vn.ua/pidruchniki/sobol-biology-9-class-2017-ua/69.php
Виконайте тести за даним посиланням https://naurok.com.ua/test/ponyattya-pro-selekciyu-355080.html

Завдання для виконання
28.04.-30.04
Тема:Захист  і збереженя біосфери, основні заходи щодо  охорони навколишнього середовища
Перегляньте дане відео


ü Підготувати до захисту міні-проект “Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості”

Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання
  за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО

Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber

Завдання для виконання
21.04.-24.04

ТЕМА: БІОТИЧНІ, АБІОТИЧНІ ТА АНТРОПІЧНІ ФАКТОРИ 
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕОУРОК, ЗАКОНСПЕКТУЙТЕ ВИЗНАЧЕННЯ
Екологічні чинники — це будь-які умови середовища, які здатні прямо чи опосередковано впливати на живі організми та на характер їх взаємовідносин. Виділяють три основні групи чинників за характером походження:
1.Абіотичні — вплив неживої природи на організми та їхні угруповання. Абіотичні чинники поділяються на:
 - кліматичні (температура, світло, сонячна радіація, вода, вітер, кислотність, солоність, вогонь, опади);
- географічні (рельєф, нахил схилу, експозиція);
- геологічні.
2.Біотичні — взаємний вплив одних живих організмів на інші.
3.Антропогенні — вплив на живу природу життєдіяльності людини. 
Запишіть по декілька прикладів кожної групи факторів у таблицю:
Екологічні чинники
Біотичні
Абіотичні
Антропогенні






 
ВИКОНАЙТЕ ТЕСТИ ЗА ДАНИМ ПОСИЛАННЯМhttps://naurok.com.ua/test/biotichni-abiotichni-ta-antropogenni-faktori-109579.html 

ТЕМА: СТАБІЛЬНІСТЬ ЕКОСИСТЕМ  ТА ПРИЧИНИ ЇЇ ПОРУШЕННЯ
ЗАКОНСПЕКТУВАТИ
    Екосистема може нормально функціонувати за відносно стабільних умов зовнішнього середовища. Екосистеми здатні підтримувати гомеостаз, проте в них може відбуватися зміни.
Сукцесія – послідовні зміни угруповань організмів, які з часом призводять до перетворення екосистем.
ПЕРВИННІ СУКЦЕСІЇ - поява рослинності у місцях, де її раніше не було
ВТОРИННІ СУКЦЕСІЇ-відновлення рослинності після певного порушення
Вплив діяльності людини на стан біосфери  
Внаслідок антропогенного впливу виникають такі екологічні проблеми:
- урбанізація;
- зміна клімату та стану атмосфери;
- нераціональне використання енергетичних ресурсів;
- забруднення вод Світового океану;
- ерозія та забруднення ґрунтів;
- знищення лісів;
- знищення біологічного різноманіття. 
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ПРЕЗЕНТАЦІЮ ЗА ДАНИМ ПОСИЛАННЯМ
ВИКОНАЙТЕ ТЕСТИ ЗА ДАНИМ ПОСИЛАННЯМ https://naurok.com.ua/test/stabilnist-ekosistem-ta-prichini-porushennya-5189.html


Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання
  за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО

Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber

Завдання для виконання
14.04.-17.04
Тема: Екосистема. Різноманітність екосистем
(Матеріал законспектувати)
ЕКОСИСТЕМА - це сукупність популяцій різних видів і неживих компонентів середовища, пов'язаних між собою колообігом речовин та енергії.Прикладами екосистем є широколистий чи сосновий ліс, природне озеро чи штучний ставок, болото. 
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ДАНЕ ВІДЕО




ДАЙТЕ ВІДПОВІДЬ НА ДАНІ ПИТАННЯ
1.ПРОДУЦЕНТИ ЦЕ-    2.КОНСУМЕНТИ. ЦЕ-     3.РЕДУЦЕНТИ ЦЕ-
ТЕМА:  ХАРЧОВІ ЗВЯЗКИ, ПОТОКИ ЕНЕРГІЇ ТА КОЛООБІГ  РЕЧОВИН В ЕКОСИСТЕМІ
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ДАНИЙ МАТЕРІАЛ


Використовуючи теоретичний матеріал підручник .
Користуючись матеріалами (подані певні види організмів)скласти сітку живлення.
1.Трава,заєць, сапротрофні гриби,ягідний чагарник, вовк, жук гнойовик,рослиноїдні комахи,павук,горобець,яструб.
2.Рись,вовк,заяць,лисиця,жаба,шуліка,синиця,павук,дощовий черв,вуж, їжак,яструб,метелик,мухи,вільноживучі кліщі,трава.
3.Сапротрофні бактерії, хемосинтезуючі бактерії,амеба звичайна,гриби-сапротрофи,стьожкові черви,травневий хрущ,заєць, вовк,стриж,вищі рослини,амеба дизентерійна.
4.Планктон,синій кит,бурі водорості,акула, поліпи, медузи,морський окунь,одноклітинні водорості,сак-самітник,анчоус,афаліна,ставрида,зелені водорості,бактерії-сапротрофи



Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання

  за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО

Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber

Завдання для виконання
07.04.-08.04
Тема: Огляд основних еукараотичних таксонів
Еукаріоти – одно- та багатоклітинні організми, які в своїх клітинах мають ядро та мембранні органели. До одноклітинних еукаріотів належать одноклітинні твариноподібні, одноклітинні водорості, одноклітинні грибоподібні організми, яких можна об’єднати в групу Протисти. Багатоклітинними еукаріотами є рослини, гриби і тварини.
У процесі еволюції предки еукаріотів виникли завдяки симбіогенезу бактеріальних клітин й формуванню двомембранних органел. Через те геном еукаріотичних клітин може бути ядерним, пластидним і мітохондріальним.
Особливості основних груп еукаріотів. Самостійна робота заповніть таблицю в зошит
Порівняння царств Гриби, Рослини, Тварини
Ознаки
Рослини
Тварини
Гриби
Плазматична мембрана



Клітинна стінка



Цитоплазма



Ядро



Рибосоми



Ендоплазматична сітка



Комплекс Гольджі



Вакуолі



Мітохондрії



Лізосоми



Пластиди (хлоропласти, лейкопласти, хромопласти)



Запасаюча речовина



Необмежений ріст



Здатність до фотоситнезу



Здатність до дихання



Здатність до активного руху



Живлення



Розмноження



Опрацювати відповідний матеріал підручника

Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 03.04.2020 запрошую на навчання
  за дистанційною формою

На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО


Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання завдань 12.03.2020 – 03.04.2020


Тема БіорізноманіттяМатеріал з даної теми ви можите знайти тутВиконайте тестові завдання: за даним посиланням



Немає коментарів:

Дописати коментар