Біологія 6 клас

Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ  по 22.05.2020 запрошую на навчання
 за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:

Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber

Тема: Лишайники
Ліхенологія (грец. leichen — лишай, лишайник та …логія) — наука про лишайники
Лишайники – група дуже своєрідних організмів, тіло, або слань, яких складається з двох компонентів – гриба (мікобіонт) і водорості, або ціанобактерії (фікобіонт). Фікобіонт в тілі лишайника представлений переважно зеленими водоростями (трибуксія, хлорела, хлорокок), рідше – синьо-зеленими (носток, глеокапса). Мікобіонт у більшості лишайників представлений грибами з аскоміцетів, рідше – базидіоміцетів. Доволі довго взаємовідносини гриба і водорості у лишайнику розглядали, як взаємовигідне для обох співжиття. Останнім часом встановлено, що ці взаємовідносини не є абсолютно сталими. За умов нестачі поживних речовин гриби часто паразитують на водоростях і можуть навіть повністю знищити їх.
1. Чому відносини між грибом та водорістю в лишайнику називають взаємо­вигідним симбіозом?
Водорості здійснюють фотосинтез і забезпечують гриб органічни­ми речовинами та киснем. Гриб, у свою чергу, постачає водоростям воду (гіфи гриба всмоктують воду із субстрату, уловлюють воду з вологого повітря під час туманів або випадання роси), а також деякі інші неорганічні речовини, гіфи гриба захищають водорості або ціанобактерій від впливу неспри­ятливих умов довкілля. Партнерство гриба та водорості в лишайнику взаємови­гідне. 
2. Як гриби ростуть на субстратах, позбавлених органічних речовин?
 Такі гриби утворюють симбіоз з водоростями або ціанопрокаріотами, вони не можуть жити самостійно, їм потрібне обов'язкове співжиття з фотосинтезуючими організмами.
3. Хто визначає зовнішній вигляд лишайнику — гриб, водорість чи обидва симбіонти?
Зазвичай гриб переважає за масою, від нього залежить зовнішній вигляд тіла та особливості поширення лишайнику. Гриб також утворює плодові тіла. Назву лишайники отримують за назвою гриба.
Виконайте завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/lishayniki-6749.html




Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ  по 22.05.2020 запрошую на навчання
 за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:

Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber

ТЕРМІН ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ
14.05-15.05
Тема: Сапротрофні - цвільові гриби, дріжджі Паразитичні гриби
Цвілеві гриби
Усім добре знайома різнокольорова пліснява у вигляді павутинного, пухнастого або порошково­го нальоту на солодких фруктах, овочах, хлібі — прекрасна  ознака зіпсованого продукту. Однак не всі здогадуються, що це цвілеві гриби, які, відповідно до забарвлення, називають сірою, зеленою, чорною або рожевою цвіллю. Важливою ознакою цвілевих грибів є здатність виділяти антибіотичні речовини, які захищають їх у разі взаємодії з іншими мікро­організмами.
Пеніцил — рятівник
До найпоширеніших цвілевих грибів належать представники роду Пеніцил. Ці гриби допомогли Александеру Флемінгу зробити одне з найбільших відкриттів у біології, яке стало важливою подією в медицині, сільському господарстві, промисло­вості. Флемінг виявив антибактеріальні власти­вості зеленої цвілі пеніцилу і виділив із неї речовину, яку назвав пеніциліном. Щодня в госпіталі він бачив, як люди помирають від гнійних ран, і горів бажанням знайти засіб, здатний убити мікробів. У той час єдиними анти­інфекційними препаратами були перекис водню та карболова кислота. Флемінгу вдалося відкрити перший в історії людства антибіотик.
Історія відкриття
У лабораторії А. Флемінга вирощували різні культури мікроорганізмів і досліджували їх. Якось у чашці Петрі з висіяною культурою стафілококо­вих бактерій виросла розкішна колонія зеленої цвілі, а навколо неї утворилася зона, вільна від бактерій. Чому ж стафілокок не заселяє цей мерт­вий простір? Флемінг висловив припущення, що пеніцилові гриби виділяють якусь речовину. Щоб переконатись у цьому, він висадив частину колонії грибка на агарову поверхню в чисту простерилізо­вану чашу, а навколо неї висіяв бактерії дифтерії, сибірської виразки, черевного тифу тощо. Справді, поблизу грибкової плісняви ці агресивні бактерії не розмножувались і не росли. Отже, пеніцил виділяє речовину, яка затримує розмноження і пригнічує життєдіяльність хвороботворних бактерій.
Дріжджі  - велика група мікроскопічних грибів, у яких міцелій спрощений і легко розпадається на окремі клітини (рис. 228). Дріжджі часто називаються одноклітинними грибами. Клітка дріжджів має характерне для грибів будова - вона еукаріотична, покрита клітинної оболонкою і позбавлена ??хлоропластів. Від клітин шапинкових грибів дріжджі відрізняються, в першу чергу, переважанням одноядерних клітин і відсутністю в клітинній оболонці хітину. Розмножуються дріжджі брунькуванням: на дорослій клітині з'являється виріст, який росте, розвиваючись в нову клітку. Деякий час вона залишається з'єднаної з материнською, потім від неї відділяється.

Гриби-паразити – це група грибів, які живляться за рахунок поживних речовин живих організмів, спричиняючи в них хвороби. Це збірна група, яка поєднує нижчі (наприклад, картопляний гриб) і вищі (трутовики на стовбурах дерев) гриби.
Особливості грибів-паразитів. Одні гриби-паразити пристосовані жити на поверхні, а інші, яких серед грибів більшість, – у тілі свого хазяїна. Крихітна спора гриба розростається й утворює нитки, що обплітають тканини, проникають у клітини. Гриб починає використовувати речовини клітин, спричинюючи, врешті-решт, їх відмирання. Паразитичними грибами можна заразитися багатьма способами. Є паразити, які проникають в організм через поранені місця (після пошкодження комахами, градом, морозом). Спочатку вони розвиваються на пошкоджених місцях, а згодом поширюються в навколишні здорові тканини і живляться вмістом живих клітин (трутовики). Існує група грибів, які можуть виділяти отруйні речовини і вбивають клітини, а потім вже живляться їхнім вмістом (опеньки). Є паразити, спори яких проникають в організм рослини через продихи листків, корені, маточку тощо. Гриби-паразити здатні дуже швидко розмножуватися, утворюючи величезну кількість спор. Тому хвороби, які вони спричинюють, дуже швидко поширюються в природі. Поширення спор може здійснюватися різними способами. Так, є гриби, які вистрілюють свої спори на мух, що пролітають повз них. Спора проростає і утворює грибницю, яка всмоктує все необхідне для грибного життя. Через 2-3 дні муха гине, а гриб знову полює. А спори водяних грибів можуть навіть плавати, маючи для цього джгутики. Отже, гриби- паразити існують на поверхні та всередині живих організмів, у них різноманітні способи поширення, вони утворюють величезну кількість спор та ін.


Опрацювавши даний матеріал виконайте слдуючі завдання
Дайте відповіді на питання поставивши "+" або"-"
1. Мікологія - наука про гриби.
2. Міцелій - сукупність гіфів, що утворюють тіло гриба.
3.  Мікориза - спеціальні клітини, які відокремлюються від материнського організму і служать для нестатевого розмноження грибів і рослин.
4. Симбіоз - співжиття двох організмів різних видів.
5. Гриби - еукаріотичні безхлорофільні організми.
6. Сапротрофи - організми, які використовують для свого живлення рештки речовин мертвого тіла.
7. Спорангій - одноклітинний або багатоклітинний орган нестатевого розмноження, в якому утворюються спори.
8. Паразити - організми, які живуть на поверхні або всередині іншого організму і живляться за рахунок його поживних речовин.
9. Гіфи - коренеподібні вирости грибів та водоростей, що служать для закріплення та поглинання води.
10. Спори - нитчасті утворення, сплетіння яких утворюють міцелій
Завдання: із наведеного переліку шапинкових гри­бів випишіть номери:
  варіант І — їстівних грибів;
  варіант II — отруйних і неїстівних грибів.
1. Підосичник.
2. Дощовик.
3. Печериця.
4. Чортів гриб.
5. Мухомор червоний.
6. Бліда поганка.
7. Сироїжка блювотна.
8. Сироїжка ароматна.
9. Лисичка справжня.

10. Польський гриб.


Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ  по 11.05.2020 запрошую на навчання
 за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:

Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber

ТЕРМІН ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ
07.05-08.05
Тема; Групи  грибів: смибіотичні,мікоризуючі шапинкові гриби 
Всі гриби за способом живлення – гетеротрофи. Але, залежно від типу взаємозв’язку гриба із іншими живими організмами, розрізняють декілька екологічних груп грибів за характером живлення.
Сапротрофи – це група організмів, які живляться відмерлими органічними рештками. Сюди належать гриби, бактерії, найпростіші, черв’яки, членистоногі
Гриби – сапротрофи селяться на мертвій деревині (опеньок), скупченні органічних речовин (печериця, дощовик, гнойовик чубатий), залишках продуктів харчування (мукор, пеніцил, аспаргіл).
Гриби, які утворюють мікоризуДеякі гриби вступають у симбіоз із коренями дерев. Їх гіфи густо обплітають та навіть проникають у тканину кореня. До мікоризоутворюючих грибів належать підберезник, підосичник, білий гриб, лисички, маслюки.


Дайте відповіді на питання  ( одне або два слова)
  1. Наука, яка вивчає гриби…..
  2. Нитки, з яких утворена грибниця…...
  3. Вегетативне тіло гриба, утворене гіфами…….
  4. Щільне переплетення гіф, яке зазвичай має форму ніжки та шляпки…..
  5. Спеціальна клітина для безстатевого розмноження…
  6. Співіснування гриба з корінням рослини…..
  7. Безхлорофільні організми, переважно багатоклітинні, що живляться гетеротрофно, тобто готовими органічними речовинами…..
  8. Запасною поживною речовиною грибів є ….
  9. Розмножуються гриби ….
  10. .  Клітини грибів оточені …


ТЕРМІН ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ
29.04-30.04 
Тема Гриби. Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло

Даний малюнок та матеріали в зошит в зошит

ОСОБЛИВОСТІ БУДОВИ ГРИБІВ: ГРИБНИЦЯ, ПЛОДОВЕ ТІЛО. РОЗМНОЖЕННЯ (НА ПРИКЛАДІ ПЕЧЕРИЦІ)
Групи грибів за способом
живлення
Сапротрофи      Симбіонти     Паразити

Розмноження грибів

Статеве       Нестатеве        Вегетативне

Групи грибів за способом дихання

Аероби   Анаероби
ВИСНОВКИ
1. Тіло гриба – це міцелій. Він утворений гіфами. Гіфи складаються з клітин.
2. Клітини грибів, подібно до клітин тварин та рослин, мають еукаріотичну будову. Від клітин тварин вони відрізняються наявністю клітинної оболонки та вакуолі з клітинним соком, від клітин рослин – відсутністю хлоропластів.
3. До поділу здатна, лише верхівкова клітина гіфи. Току міцелій росте верхівками гіф.
4. Шапинкові гриби розмножуються спорами.
ТЕРМІНИ І ПОНЯТТЯ, ЯКІ ПОТРІБНО ЗАСВОЇТИ
Гіфи, міцелій, хітин, глікоген, плодове тіло, часткове покривало.


Опрацюйте  матеріал підручника і дайте відповіді на дані питання
"Вірю не вірю"  + або -

1.. Гриби належать до рослин.
2. Гриби-паразити можуть оселятися на поверхні або в середині живих істот.
3. Гриби — це автотрофні організми, здатні до фотосинтезу.
4. У клітинних стінках грибів міститься хітин.
5. У клітинах грибів містяться пластиди й мітохондрії.
6. Серед грибів є одноклітинні й багатоклітинні організми.
7. Справжніх тканин гриби не утворюють.
8. Для грибів, як і для тварин, характерний обмежений ріст.
9. Гриби, як і рослини, не здатні до активного руху.
10. Одноклітинні гриби дріжджі є анаеробними організмами.
11. Запасною речовиною грибів є глікоген.

12. Гриби й лишайники належать до царства Гриби.



Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання
 за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО

Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber

ТЕРМІН ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ
23.04-24.04 
Тема: Узагальнення  знань з теми: Різноманітність рослин
Повторіть матеріал даної теми та виконайте узагальнюючий контроль з даної теми за посиланням https://docs.google.com/document/d/1V4jSuLZfRBUtvV1gfuZoyOW7b8MV9PaPMviEh9Ykcys/edit

Тема: Значення рослин для існування  життя на планеті Земля

Переглянувши дане відео знайди відповідність  з даних речень
Якщо б рослини не були здатні до фотосинтезу,то…»
«Якщо рослини зникнуть з лиця Землі ,то…»
«Якщо люди вирубають усі ліси,то…»
«Якщо краще знати особливості рослин ,то..»
«Якщо нищити рідкісні рослини,то…»
…....................................................................,то зникне атмосфера на планеті Земля»
…,...................................................................то люди  не зможуть одержати вітаміни з їжі»
…,................................................то швидко розповсюджуватимуться хвороботворні бактерії»
…...................................................................,то тварини втратять свої домівки».




Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання
  за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання 
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО

Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber

ТЕРМІН ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ
16.04-17.04 

ТЕМА: ЕКОЛОГІЧНІ ГРУПМ РОСЛИН. ЖИТТЄВІ ФОРМИ РОСЛИН

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ДАНЕ ВІДЕО


Пристосовуючись до умов життя, в процесі еволюції рослини сформували зовнішній вигляд, внутрішню будову, фізіологічні й біологічні особливості, що найбільш відповідають їхньому навколишньому оточенню. У результаті в природі сформувалися групи рослин, які відповідають різноманітним варіантам умов середовища.
Фанерофіти – рослини, у яких бруньки і пагони, що забезпечують переживання несприятливого періоду року, розташовані високо над землею. Це дерева, кущі іліани. Поділ цього типу на підтипи здійснюється залежно від розміру рослин (мега-, мезо-, мікро-, нанофанерофіти), типу бруньок (із захищеними і відкритими бруньками) і листопадності (вічнозелені і листопадні).
Хамефіти – невисокі рослини (до 20-30 см), бруньки відновлення яких знаходяться на зимуючих пагонах низько над землею і захищені від вимерзання лусками, підстилкою, сніговим покривом. Розрізняють чотири підтипи хамефітів.
Гемікриптофіти – рослини, пагони яких на початку несприятливого періоду відмирають до рівня ґрунту, тому протягом цього періоду залишаються живими тільки нижні частини рослин, захищені землею і відмерлим листям. Серед гемікриптофітів розрізняють три підтипи.
Криптофіти – рослини, у яких бруньки або закінчення пагонів, призначені для перенесення несприятливого періоду, розташовані під поверхнею ґрунту або на дні водоймища. Серед криптофітів розрізняють такі три підтипи: геофіти (кореневищні, бульбові, цибулинні, кореневі геофіти), гелофіти і гідрофіти.
Терофіти – рослини, що переживають несприятливий сезон виключно у вигляді насіння.
ТЕМА
ВИКОНАЙТЕ ПРАКТИЧНУ РОБОТУ  В ЗОШИТІ ЗАДАНИМ ПОСИЛАННЯМ https://naurok.com.ua/uploads/files/43801/170971.pdf

Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання
  за дистанційною формою

На моєму блозі ви зможете знайти завдання 

КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО


Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта : ninaklishko@gmail.com 
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber

ТЕРМІН ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ
09.04-10.04 
Тема: Покритонасінні ( квіткові)
Перегляньте дане відео




Характеристика Однодольних та Дводольних покритонасінних
    У квіткових рослин є насінини із зародками, які містять дві або одну сім’ядолі. З цією ознакою пов’язана ціла низка інших особливостей. Тому покритонасінні поділяють на дводольні і однодольні. Дводольні мають зародок з двома сім’ядолями; Однодольні мають зародок з однією сім’ядолею;            Корінь. У більшості дводольних головний корінь живе тривалий час, а тому їхня коренева система має один найпотужніший корінь, від якого відходять менш потужні бічні корені. Головний корінь однодольних рано відмирає, тому їхня коренева система зазвичай складається з багатьох однаково розвинених коренів. Тому у дводольних стрижнева коренева система, а у однодольних − мичкувата коренева система.   Листок. У листків дводольних зазвичай невелика листкова основа, часто є прилистки, добре розвинений черешок і листкова пластинка із пальчастим або пірчастим жилкуванням. Листки однодольних часто мають основу у вигляді піхви, що оточує стебло, в переважній більшості без прилистків і черешка, з овальною або стрічкоподібною листковою пластинкою, дугоподібним або паралельним жилкуванням. Тому для дводольних характерне пальчасте або пірчасте жилкування, а для однодольних дугоподібне або паралельне жилкування.   Стебло. На поперечному зрізі стебла дводольних провідні пучки розташовані кільцем, є серцевина. Для них типове утворення камбію і потужне потовщення. Тому серед дводольних багато як трав, так і дерев. Натомість провідні пучки однодольних розкидані майже по усьому поперечному зрізі стебла. Часом в центрі можна розпізнати серцевину, але у деяких однодольних, наприклад злаків (бамбук, пшениця, жито) на місці серцевини виникав велика повітряна порожнина. Камбій у однодольних не утворюється. Це  − переважно трави. Дерев до цієї групи належить небагато: це − пальми, алое або драцени.
    Квітка. Для багатьох дводольних характерні квітки, у яких частини розміщені колами, в кожному з яких по чотири або п’ять листочків оцвітини, тичинок чи плодолистків, з яких складається маточка. А у типової квітки однодольних кола тричленні. Квітки із великим і невизначеним числом частин трапляються як серед дводольних, так і серед однодольних.
Опрацювавши  матеріал  заповніть тблицю
Порівняйте ознаки дводольних і однодольних покритонасінних, відомості про їхні особливості занесіть у таблицю в зошиті. 
ознаки
Число сімядолей у зародка насінини

Життєві форми

Внутрішня будова стебла


Жилкування листка

  
Тип кореневої системи


Число частин квітки


Виконайте тести за даним посиланням https://naurok.com.ua/test/start/702



Термін виконання завдань 12.03.2020 – 03.04.2020
Тема: Водорості
Перегляньте відеоматеріал за даним посиланням https://www.youtube.com/watch?v=6a8B368w7RA
Виконайте  онлайн тести за посиланням https://naurok.com.ua/test/test-z-temi-vodorosti-1031.html
Тема: Мохи, хвощі, плауни
Перегляньте відеоматеріал за даним посиланням 
https://www.youtube.com/watch?v=cdoowbjdMK0
https://www.youtube.com/watch?v=959qr5r0nCs
Виконайте онлайн тести за посиланням https://naurok.com.ua/test/vodorosti-mohi-paporoti-2939.html
Тема: Голонасінні, покритонасінні
https://www.youtube.com/watch?v=3_qvLnSxsMA
https://www.youtube.com/watch?v=WNX5whX4w7I&list=TLPQMjAwMzIwMjDo1JnnDV657g&index=2
Видео
 Виконайте онлайн тести за посиланням   https://naurok.com.ua/test/test-z-temi-golonasinni-4551.html

Немає коментарів:

Дописати коментар