Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ запрошую на навчання за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Шановні учні, виконуємо роботи адже навчальний рік закінчується.
Бажаю успіху та чекає ваші роботи.
Тема: Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу на політичній карті. Держави- сусіди України
Державою називають
територію з визначеними кордонами, населенням, господарством
і політичною владою. Важливою ознакою держави є незалежність від
інших країн. До найбільших за площею території і кількістю населення країн
належать: Росія, Канада, Китай, США, Бразилія, Австралія,
Індія. Основним законом держави
є конституція. Держави відрізняються одна від одної формою правління,
територіальним устроєм, кількістю населення, площею території. На політичну
карту за допомогою умовних позначок нанесені країни, їхні столиці й кордони
Переглянувши відео та опрацювавши матеріал підручника виконайте слідуючі завдання:
Користуючись політичною картою заповніть таблицю
Виконайте завдання авдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/naybilshi-za-ploscheyu-ta-chiselnistyu-naselennya-derzhavi-svitu-ta-derzhavi-susidi-ukra-ni-na-politichniy-karti-svitu-411376.html
Виконайте завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/tematichna-robota-z-temi-planeta-lyudey-437984.html
Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ по 22.05.2020 запрошую на навчання за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання завдань 12.05-15.05. 2020 р.
Тема : Кількість населення Землі. озселення населення на Землі. Найбільш заселеня території Землі
Населення – сукупність людей, які живуть на Землі або в межах певної території (регіону, країни);
Густота
населення – кількість осіб, які заселяють певну територію (одиниця вимірювання – осіб/
км2)
Розміщення населення - процес розподілу населення на певній території. Цей процес характеризують відмінності в густоті населення, сукупність населення пунктів (міст, селищ, сіл), співвідношення кількості міських і сільських жителів.
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ДАНЕ ВІДЕО
Виконайте тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/kilkist-naselennya-zemli-rozselennya-naselennya-na-zemli-naybilsh-zaseleni-teritori-zemno-kuli-262379.html
Тема : Людські раси. Дослідження М.М.Миклухо -Маклая.Найчисленнішіт народи світу
Люди, що проживають на планеті, дуже відрізняються одне від одного. У них різні мови, релігії,традиції, звички та. Звичайно ж різний зовнішній вигляд. А чи знаєте ви, що на думку більшості вчених, поширення людських істот по Землі почалося з одного району в Африці близько 2-3 млн. років тому?
Отже, всі люди на Землі – далекі родичі? Сучасні генетичні дослідження це підтверджують. Чому ж тоді люди так відрізняються кольором шкіри, рисами обличчя та багатьма іншими ознаками? Відповідь на це запитання проста і не викликає суперечності у вчених: головною причиною є природа, точніше ті природні умови, в яких жили люди, розселяючись по планеті.
Основні раси
Землю населяють люди, різні за зовнішнім виглядом – кольором шкіри, волосся, очей, формою обличчя. Ці відмінності з’явилися дуже давно, коли окремі групи людей проживали далеко одна від одної. Тоді різні природні умови наклали свій відбиток на різні групи людей. У результаті багатовікового пристосування до певного природного середовища в них сформувалися різні зовнішні ознаки. Відтоді зовнішні ознаки передаються спадково від батьків дітям, з покоління в покоління, незалежно від місця проживання.
Групи людей із схожими зовнішніми ознаками називають людськими расами. Вчені-етнографи виділяють три основні людські раси.
Негроїдна раса (лат. niger — чорний). Темношкірі, темне курчаве волосся, ніс широкий, але слабовиступаючий, товсті губи, великі зуби, помірно виступаючі скули, нижня і верхя скули видвинуті вперед. Негроїдні расові особливості найбільш виражені в африканського населення, що живе на південь від Сахари.
Європеоїдна раса — найчастіше світлошкірі, у них пряме, інколи хвилясте волосся різних відтінків, світлі очі. Для цієї раси характерні широко відкриті, широко поставлені очі, тонкий, прямий, сильно виступаючий ніс, іноді з горбинонкою. Губи тонкі або середньої товщини, у чоловіків можуть рости густі вуса і борода.
Монголоїдна раса — волосся пряме, чорне, товсте і жорстке, широкі обличчя із сильно виступаючими скулами, плоскими носами, чорні і темно-карі очі, жовтуватий колір шкіри. У чоловіків можуть рости рідкі вуса і борода. Очі розкосі, передні різці зубів пласкі.
Деякі вчені виділяють також австралоїдну расу. Представники автралоїдної раси зосереджені здебільшого в Австралії та на островах Тихого океану. Вони мають темний колір шкіри, волосся і очей, широкий і дещо приплюснутий ніс
Поняття про змішані раси та причини їх виникнення
Метиси - нащадки індіанців і європейці
Мулати – нащадки негрів і європейців
Самбо - нащадки негрів та індіанців
Перегляньте коротке відео про людські раси за посиланням:
Рівність рас:
Вчені довели, що здібності людини до розумової і фізичної праці не залежать від того, до якої раси вона належить. Будь-які народи можуть успішно розвивати свою культуру, науку, господарство.
Великий внесок в обґрунтування рівності рас і народів вніс наш земляк Микола Миклухо-Маклай (1846–1888 рр.). Він все своє життя присвятив вивченню народів, що населяють тропічні острови Тихого океану. Тоді мало що знали про аборигенів островів, які не мали зв’язку із зовнішнім світом і стояли на низькому щаблі розвитку. У 1871 р. М. Миклухо-Маклай оселився на острові Нова Гвінея, де живуть папуаси, які відносяться до екваторіальної раси. Вчений прожив серед них тривалий час і встановив дружні стосунки. Вивчивши життя папуасів, Маклай дійшов висновку, що так званні первісні народи так само здатні до розумового розвитку, як і будь-який інший народ на Землі.
Домашне завдання: Опрацюйте відповідний матеріал
Заповніть таблицю в зошиті, використовуючи такі дані: світла шкіра, жовтий колір шкіри, шкіра темна, колір очей може бути будь-яким, очі вузькі, темний колір очей, губи тонкі, губи середні, губи великі, вузький ніс, обличчя пласке, широкий ніс, хвилясте волосся різних відтінків, чорне пряме волосся, волосся темне кучеряве.
Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ по 11.05.2020 запрошую на навчання за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання завдань 05.05-08.05. 2020 р.
Тема ; Природні зони Землі, їх особливості
Опрацювати даний матеріал та матеріал підручника, визначення вивчити
1 Зональність географічної оболонк
Зональність — закономірна зміна природних компонентів і природних
комплексів, що обумовлена неоднаковою кількістю сонячного тепла.
Горизонтальна, або широтна, зональність зумовлена нерівномірним
розподілом енергії Сонця по широтах через кулястість Землі. Зональності
підпорядкований розподіл температур, опадів, атмосферного тиску,
рослинності, ґрунтів, тваринного світу та багато природних процесів.
Найбільше широтна зональність виявляється на великих просторах
внутрішньоконтинентальних рівнин.
Висотна поясність (вертикальна зональність) — закономірна зміна
природних комплексів, пов’язана зі зміною висоти над рівнем моря,
характерна для гірської місцевості. Вона зумовлена насамперед зміною
кліматичних умов із висотою (зниженням температури й тиску, збільшенням
(до певної висоти) кількості опадів).
.
2 Зональні й азональні природні комплекси
В основі виділення зональних природних комплексів лежить
закономірна зміна природних компонентів від екватора до полюсів (аналіз
карти «Географічні пояси та природні зони світу).
Географічні пояси — найбільші зональні природні комплекси, що
закономірно змінюються від екватора до полюсів
.
Природні зони — це великі частини географічних поясів із подібними
кліматичними умовами, однорідними ґрунтами, рослинним і тваринним
світом.
Азональні природні комплекси виникають у зв’язку з порушеннями
зональності, обумовленої відмінностями будови земної кори, рельєфу,
близькістю до океанів.
Висотні пояси — це своєрідні природні зони, що закономірно
змінюються в горах з висотою.
Основними природними зонами, які змінюються від
екватора до полюсів, є: вологі екваторіальні ліси, савани, пустелі, степи, лісова
зона, тундра, антарктичні (арктичні) пустелі.
Виконайте тести за даним посиланням https://naurok.com.ua/test/prirodni-zoni-4791.html
Намалюйте малюнок на тему: Подорож до моєї улюбленої природної зони.
Термін виконання завдань 27.04-30.04. 2020 р.
Тема: Природні комплекси як наслідок взаємозвязків між компонентами природи. Географічна оболонка - найбільший природний комплекс Землі
Законспектувати
Природний
комплекс — сполучення компонентів (складових частин) природи, які
взаємодіють між собою й утворюють єдину систему. До компонентів природного
комплексу належать повітря атмосфери, води гідросфери, рельєф і гірські породи
літосфери, ґрунти й живі організми.
Географічна
оболонка — цілісна і безперервна оболонка Землі, що включає в себе нижню
частину атмосфери, верхню — літосфери, усю гідросферу і всю біосферу.
Потужність
географічної оболонки становить близько 55 км, однак цей найтонший шар (1 % від
усього об’єму Землі), на думку вчених, є найбільш складно улаштованою частиною
нашої планети.
Підготувати проектна тему:Сміття ускладнює життя».
Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання завдань 21.04-24.04
Тема: Складові біосфери,особливості їх поширення на земній кулі
Біосфера — ( від грецького біос- «життя» та сфера «куля») - оболонка
існування живої матерії , яка охоплює нижню частину атмосфери, гідросферу
та верхню частину літосфери.
Межі біосфери визначаються поширенням живих організмів.
Верхня межа біосфери пролягає на висоті до 30 км, нижня — у
літосфері, на глибині до 4–5 км від поверхні Землі.
Переглянь дану інформацію
1.Найбільша кількість живих організмів на Землі знаходяться:
а) у глибинах океану;
б) у верхніх шарах атмосфери;
в) у місцях стикання всіх зовнішніх оболонок Землі;
г) у горах
2.Нерівномірність розподілу живих організмів на земній поверхні
пояснюється: а) різними кліматичними умовами;
б) нерівностями розподілу опадів;
в) різним складом гірських порід земної кулі;
г) нерівномірністю розподілу тепла.
3.Цілком заселена живими організмами від верхньої до нижньої межі:
а) атмосфера; б)біосфера;
в)гідросфера;
г)мантія.
Опрацювати відповідний параграф в підручнику ( вивчити визначення,червоне законспектувати)
Тема:Властивості грунтів.Грунтовий покрив, карта грунтів
ЗАКОНСПЕКТУВАТИ І ВИВЧИТИ ВИЗНАЧЕННЯ
Ґрунт — верхній тонкий пухкий шар земної кори,
якому властива родючість.
Для того щоб утворився шар ґрунту завтовшки 2,5
см, має пройти від 1 до 25 століть.
Ґрунтознавство — наука, що вивчає ґрунти, їхнє походження, розвиток,
склад, властивості, закономірності поширення, формування, родючість, їхнє раціональне
використання.
Родючість — здатність ґрунту
забезпечувати рослини елементами мінерального живлення та водою. Залежить від
перегною – гумусу
Опрацюйте відповідний матеріал підручника., вивчить визначення.
Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ запрошую на навчання за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Бажаю успіху та чекає ваші роботи.
Тема: Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу на політичній карті. Держави- сусіди України
Державою називають
територію з визначеними кордонами, населенням, господарством
і політичною владою. Важливою ознакою держави є незалежність від
інших країн. До найбільших за площею території і кількістю населення країн
належать: Росія, Канада, Китай, США, Бразилія, Австралія,
Індія. Основним законом держави
є конституція. Держави відрізняються одна від одної формою правління,
територіальним устроєм, кількістю населення, площею території. На політичну
карту за допомогою умовних позначок нанесені країни, їхні столиці й кордони
Переглянувши відео та опрацювавши матеріал підручника виконайте слідуючі завдання:
Користуючись політичною картою заповніть таблицю
Виконайте завдання авдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/naybilshi-za-ploscheyu-ta-chiselnistyu-naselennya-derzhavi-svitu-ta-derzhavi-susidi-ukra-ni-na-politichniy-karti-svitu-411376.html
Виконайте завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/tematichna-robota-z-temi-planeta-lyudey-437984.html
Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ по 22.05.2020 запрошую на навчання за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання завдань 12.05-15.05. 2020 р.
Тема : Кількість населення Землі. озселення населення на Землі. Найбільш заселеня території Землі
Населення – сукупність людей, які живуть на Землі або в межах певної території (регіону, країни);
Густота населення – кількість осіб, які заселяють певну територію (одиниця вимірювання – осіб/ км2)
Розміщення населення - процес розподілу населення на певній території. Цей процес характеризують відмінності в густоті населення, сукупність населення пунктів (міст, селищ, сіл), співвідношення кількості міських і сільських жителів.
Густота населення – кількість осіб, які заселяють певну територію (одиниця вимірювання – осіб/ км2)
Розміщення населення - процес розподілу населення на певній території. Цей процес характеризують відмінності в густоті населення, сукупність населення пунктів (міст, селищ, сіл), співвідношення кількості міських і сільських жителів.
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ДАНЕ ВІДЕО
Виконайте тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/kilkist-naselennya-zemli-rozselennya-naselennya-na-zemli-naybilsh-zaseleni-teritori-zemno-kuli-262379.html
Тема : Людські раси. Дослідження М.М.Миклухо -Маклая.Найчисленнішіт народи світу
Люди, що проживають на планеті, дуже відрізняються одне від одного. У них різні мови, релігії,традиції, звички та. Звичайно ж різний зовнішній вигляд. А чи знаєте ви, що на думку більшості вчених, поширення людських істот по Землі почалося з одного району в Африці близько 2-3 млн. років тому?
Отже, всі люди на Землі – далекі родичі? Сучасні генетичні дослідження це підтверджують. Чому ж тоді люди так відрізняються кольором шкіри, рисами обличчя та багатьма іншими ознаками? Відповідь на це запитання проста і не викликає суперечності у вчених: головною причиною є природа, точніше ті природні умови, в яких жили люди, розселяючись по планеті.
Основні раси
Землю населяють люди, різні за зовнішнім виглядом – кольором шкіри, волосся, очей, формою обличчя. Ці відмінності з’явилися дуже давно, коли окремі групи людей проживали далеко одна від одної. Тоді різні природні умови наклали свій відбиток на різні групи людей. У результаті багатовікового пристосування до певного природного середовища в них сформувалися різні зовнішні ознаки. Відтоді зовнішні ознаки передаються спадково від батьків дітям, з покоління в покоління, незалежно від місця проживання.
Групи людей із схожими зовнішніми ознаками називають людськими расами. Вчені-етнографи виділяють три основні людські раси.
Негроїдна раса (лат. niger — чорний). Темношкірі, темне курчаве волосся, ніс широкий, але слабовиступаючий, товсті губи, великі зуби, помірно виступаючі скули, нижня і верхя скули видвинуті вперед. Негроїдні расові особливості найбільш виражені в африканського населення, що живе на південь від Сахари.
Європеоїдна раса — найчастіше світлошкірі, у них пряме, інколи хвилясте волосся різних відтінків, світлі очі. Для цієї раси характерні широко відкриті, широко поставлені очі, тонкий, прямий, сильно виступаючий ніс, іноді з горбинонкою. Губи тонкі або середньої товщини, у чоловіків можуть рости густі вуса і борода.
Монголоїдна раса — волосся пряме, чорне, товсте і жорстке, широкі обличчя із сильно виступаючими скулами, плоскими носами, чорні і темно-карі очі, жовтуватий колір шкіри. У чоловіків можуть рости рідкі вуса і борода. Очі розкосі, передні різці зубів пласкі.
Деякі вчені виділяють також австралоїдну расу. Представники автралоїдної раси зосереджені здебільшого в Австралії та на островах Тихого океану. Вони мають темний колір шкіри, волосся і очей, широкий і дещо приплюснутий ніс
Поняття про змішані раси та причини їх виникнення
Метиси - нащадки індіанців і європейці
Мулати – нащадки негрів і європейців
Самбо - нащадки негрів та індіанців
Перегляньте коротке відео про людські раси за посиланням:
Рівність рас:
Вчені довели, що здібності людини до розумової і фізичної праці не залежать від того, до якої раси вона належить. Будь-які народи можуть успішно розвивати свою культуру, науку, господарство.
Великий внесок в обґрунтування рівності рас і народів вніс наш земляк Микола Миклухо-Маклай (1846–1888 рр.). Він все своє життя присвятив вивченню народів, що населяють тропічні острови Тихого океану. Тоді мало що знали про аборигенів островів, які не мали зв’язку із зовнішнім світом і стояли на низькому щаблі розвитку. У 1871 р. М. Миклухо-Маклай оселився на острові Нова Гвінея, де живуть папуаси, які відносяться до екваторіальної раси. Вчений прожив серед них тривалий час і встановив дружні стосунки. Вивчивши життя папуасів, Маклай дійшов висновку, що так званні первісні народи так само здатні до розумового розвитку, як і будь-який інший народ на Землі.
Домашне завдання: Опрацюйте відповідний матеріал
Заповніть таблицю в зошиті, використовуючи такі дані: світла шкіра, жовтий колір шкіри, шкіра темна, колір очей може бути будь-яким, очі вузькі, темний колір очей, губи тонкі, губи середні, губи великі, вузький ніс, обличчя пласке, широкий ніс, хвилясте волосся різних відтінків, чорне пряме волосся, волосся темне кучеряве.
Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ по 11.05.2020 запрошую на навчання за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання завдань 05.05-08.05. 2020 р.
Тема ; Природні зони Землі, їх особливості
Опрацювати даний матеріал та матеріал підручника, визначення вивчити
1 Зональність географічної оболонк
Зональність — закономірна зміна природних компонентів і природних
комплексів, що обумовлена неоднаковою кількістю сонячного тепла.
Горизонтальна, або широтна, зональність зумовлена нерівномірним
розподілом енергії Сонця по широтах через кулястість Землі. Зональності
підпорядкований розподіл температур, опадів, атмосферного тиску,
рослинності, ґрунтів, тваринного світу та багато природних процесів.
Найбільше широтна зональність виявляється на великих просторах
внутрішньоконтинентальних рівнин.
Висотна поясність (вертикальна зональність) — закономірна зміна
природних комплексів, пов’язана зі зміною висоти над рівнем моря,
характерна для гірської місцевості. Вона зумовлена насамперед зміною
кліматичних умов із висотою (зниженням температури й тиску, збільшенням
(до певної висоти) кількості опадів).
.
2 Зональні й азональні природні комплекси
В основі виділення зональних природних комплексів лежить
закономірна зміна природних компонентів від екватора до полюсів (аналіз
карти «Географічні пояси та природні зони світу).
Географічні пояси — найбільші зональні природні комплекси, що
закономірно змінюються від екватора до полюсів
.
Природні зони — це великі частини географічних поясів із подібними
кліматичними умовами, однорідними ґрунтами, рослинним і тваринним
світом.
Азональні природні комплекси виникають у зв’язку з порушеннями
зональності, обумовленої відмінностями будови земної кори, рельєфу,
близькістю до океанів.
Висотні пояси — це своєрідні природні зони, що закономірно
змінюються в горах з висотою.
Основними природними зонами, які змінюються від
екватора до полюсів, є: вологі екваторіальні ліси, савани, пустелі, степи, лісова
зона, тундра, антарктичні (арктичні) пустелі.
Виконайте тести за даним посиланням https://naurok.com.ua/test/prirodni-zoni-4791.html
Намалюйте малюнок на тему: Подорож до моєї улюбленої природної зони.
Термін виконання завдань 27.04-30.04. 2020 р.
Тема: Природні комплекси як наслідок взаємозвязків між компонентами природи. Географічна оболонка - найбільший природний комплекс Землі
Законспектувати
Природний
комплекс — сполучення компонентів (складових частин) природи, які
взаємодіють між собою й утворюють єдину систему. До компонентів природного
комплексу належать повітря атмосфери, води гідросфери, рельєф і гірські породи
літосфери, ґрунти й живі організми.
Географічна
оболонка — цілісна і безперервна оболонка Землі, що включає в себе нижню
частину атмосфери, верхню — літосфери, усю гідросферу і всю біосферу.
Потужність
географічної оболонки становить близько 55 км, однак цей найтонший шар (1 % від
усього об’єму Землі), на думку вчених, є найбільш складно улаштованою частиною
нашої планети.
Підготувати проектна тему:Сміття ускладнює життя».
Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання завдань 21.04-24.04
Тема: Складові біосфери,особливості їх поширення на земній кулі
Біосфера — ( від грецького біос- «життя» та сфера «куля») - оболонка
існування живої матерії , яка охоплює нижню частину атмосфери, гідросферу
та верхню частину літосфери.
Межі біосфери визначаються поширенням живих організмів.
Верхня межа біосфери пролягає на висоті до 30 км, нижня — у
літосфері, на глибині до 4–5 км від поверхні Землі.
Переглянь дану інформацію
1.Найбільша кількість живих організмів на Землі знаходяться:
а) у глибинах океану;
б) у верхніх шарах атмосфери;
в) у місцях стикання всіх зовнішніх оболонок Землі;
г) у горах
2.Нерівномірність розподілу живих організмів на земній поверхні
пояснюється: а) різними кліматичними умовами;
б) нерівностями розподілу опадів;
в) різним складом гірських порід земної кулі;
г) нерівномірністю розподілу тепла.
3.Цілком заселена живими організмами від верхньої до нижньої межі:
а) атмосфера; б)біосфера;
в)гідросфера;
г)мантія.
Опрацювати відповідний параграф в підручнику ( вивчити визначення,червоне законспектувати)
Тема:Властивості грунтів.Грунтовий покрив, карта грунтів
ЗАКОНСПЕКТУВАТИ І ВИВЧИТИ ВИЗНАЧЕННЯ
Ґрунт — верхній тонкий пухкий шар земної кори,
якому властива родючість.
Для того щоб утворився шар ґрунту завтовшки 2,5
см, має пройти від 1 до 25 століть.
Ґрунтознавство — наука, що вивчає ґрунти, їхнє походження, розвиток,
склад, властивості, закономірності поширення, формування, родючість, їхнє раціональне
використання.
Родючість — здатність ґрунту
забезпечувати рослини елементами мінерального живлення та водою. Залежить від
перегною – гумусу
Опрацюйте відповідний матеріал підручника., вивчить визначення.
Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання завдань 14.04-16.04
Виконайте естові завдання за даним посиланням https://docs.google.com/document/d/1brWqUaPd5YeT7Ec-eu1Eeg7LeZAABaW5gJ0V7DBk8R0/edit
Перегляньте дане відео
Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання за дистанційною формою
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання завдань 14.04-16.04
Виконайте естові завдання за даним посиланням https://docs.google.com/document/d/1brWqUaPd5YeT7Ec-eu1Eeg7LeZAABaW5gJ0V7DBk8R0/edit
Перегляньте дане відео
Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання за дистанційною формою
На моєму блозі ви зможете знайти завдання
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання завдань 07.04-09.04
Шановні учні та батьки! У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 12.03.2020 по 24.04.2020 запрошую на навчання за дистанційною формою
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
Viber (номер у щоденнику) електронна пошта : ninaklishko@gmail.com
Спілкуємося разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber
Термін виконання завдань 07.04-09.04
ТЕМА Льодовики - багаторічні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота.
Льодовик- це скупчення льоду на
суходолі.
Гляціологія – наука , що вивчає
льодовики.
Таблицю записати в зошитГірські та покривні льодовики
ТЕМА Льодовики - багаторічні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота.
Льодовик- це скупчення льоду на
суходолі.
Гляціологія – наука , що вивчає
льодовики.
Таблицю записати в зошитГірські та покривні льодовики
Гірські льодовики.
Гірські
льодовики - це льодовики, що покривають вершини, схили та долини гір вище снігової лінії.Під дією своєї величезної маси льодовики здатні рухатися –
текти,льодовики спускаються вниз долинами у вигляді довгих язиків, що
нагадують льодяні річки. При цьому льодовик, як і річка руйнує, переносить і
відкладає гірські породи. На поверхні він виорює глибокі борозни і згладжує
виступи.При цьому в льодовик вмерзають гірські породи і разом рухаються вниз.
Нижче снігової лінії край льодовика тане.У цьому місці нагромаджуються
принесені ним уламки гірських порід . Такі льодовикові відклади називаються
мореною.
Мають довгі льодові
язики.
З під краю льодовика
витікають струмки, які живлять річки.
Найдовшим є льодовик Беринга на Алясці – 220км.
Найбільші гірські льодовики є
на вершинах гір Гімалаї, Тянь –Шаню, Паміру.
Покривні
льодовики
Покривні льодовики покривають поверхню суходолу незалежно від
його рельєфу.Вони утвор. В полярних широтах,де снігова лінія проходить дуже
низько.Вони мають форму куполів, потужність яких понад 3 км. Лід у такому
льодовику наростає у центрі купола і повільно стікає до країв. Краї
льодовика, спускаючись в океан, відламується великими брилами. Брили сповзають
у воду і перетворюються на айсберги. Температура льоду всягає – 60 град. Тому
великі айсберги не тануть роками. Більша частина айсберга до -90% знаходиться
під водою.
Покривні
льодовики рухаються з швидкістю 25-130 м /рік.
Становлять 98,5% всіх льодовиків.
Найбільші покривні льодовики
АНТАРКТИДА
ГРЕНЛАНДІЯ
ШЕЛЬФОВІ ЛЬОДОВИКИ
Гірські льодовики.
Гірські
льодовики - це льодовики, що покривають вершини, схили та долини гір вище снігової лінії.Під дією своєї величезної маси льодовики здатні рухатися –
текти,льодовики спускаються вниз долинами у вигляді довгих язиків, що
нагадують льодяні річки. При цьому льодовик, як і річка руйнує, переносить і
відкладає гірські породи. На поверхні він виорює глибокі борозни і згладжує
виступи.При цьому в льодовик вмерзають гірські породи і разом рухаються вниз.
Нижче снігової лінії край льодовика тане.У цьому місці нагромаджуються
принесені ним уламки гірських порід . Такі льодовикові відклади називаються
мореною.
Мають довгі льодові
язики.
З під краю льодовика
витікають струмки, які живлять річки.
Найдовшим є льодовик Беринга на Алясці – 220км.
Найбільші гірські льодовики є
на вершинах гір Гімалаї, Тянь –Шаню, Паміру.
Покривні
льодовики
Покривні льодовики покривають поверхню суходолу незалежно від
його рельєфу.Вони утвор. В полярних широтах,де снігова лінія проходить дуже
низько.Вони мають форму куполів, потужність яких понад 3 км. Лід у такому
льодовику наростає у центрі купола і повільно стікає до країв. Краї
льодовика, спускаючись в океан, відламується великими брилами. Брили сповзають
у воду і перетворюються на айсберги. Температура льоду всягає – 60 град. Тому
великі айсберги не тануть роками. Більша частина айсберга до -90% знаходиться
під водою.
Покривні
льодовики рухаються з швидкістю 25-130 м /рік.
Становлять 98,5% всіх льодовиків.
Найбільші покривні льодовики
АНТАРКТИДА
ГРЕНЛАНДІЯ
ШЕЛЬФОВІ ЛЬОДОВИКИ
АЙСБЕРГИ (нім. Eisberg– “льодяна гора”) - величезні брили льоду, що відкололися від
покривних льодовиків.Вони є досить небезпечними, адже 10%
його над водою, 90% - під водою.Це дуже небезпечно для судноплавства, прикладом
є одна з найбільших катастроф 20 ст., коли найбільше судно «Титаник» під час
першого рейсу затонуло, зіткнувшись із айсбергом Айсберги
рухаються від Полярних кіл аж до 30-х широт і поволі тануть. Тому над ними
завжди утворюються тумани, які суттєво погіршують умови навігації.З іншого боку айсберги люди тільки
починають використовувати, їх спеціально постачають у місця де не вистачає
прісної води.
ШЕЛЬФОВІ ЛЬОДОВИКИ -
є продовженням покривного льодовика у морі, виходячи
далеко в море, їх нижня
частина спирається на материковий шельф.
Ці льодовики утворюють єдине ціле з льодовиковим щитом материка.Найбільший шельфовий льодовик у світі - льодовик Росса. Його ширина близько
800 км, довжина - понад 1 100 км.Льодовики можна порівняти з
гігантськими природними морозильниками, які дуже вихолоджують повітря. З
поверхні льодовика постійно дмуть сильні вітри. Тому льодові щити на полюсах
визначають погоду і клімат всієї Землі. Лодовики містять велику кількість
близько 80 % « законсервованої» найчистішої
прісної води нашої планети.Ми вже
знаємо, що для утворення льоду потрібна температура нижча нуля градусів.
ВИКОНАЙ ТЕСТИ
•
Місце впадіння річки в іншу річку, озеро, море, океан – це:
а)
виток; б)
гирло; в) вододіл.
•
Верхові болота переважно живляться:
а)
атмосферними опадами;
б)
підземними водами;
в)
водопроводом.
•
Переважна частина сучасних льодовиків знаходиться:
а)
у районі екватора;
б)
у районі тропіків;
в)
за полярними колами.
•
У горах льодовики утворюються:
а)
вище за снігову лінію;
б)
нижче за снігову лінію;
в)
на рівні снігової лінії.
•
У північній півкулі основна маса покривних льодовиків зосереджена:
а)
в Антарктиді; б) у
Гімалаях; в) у
Гренландії.
2.
Прийом «Вірю — не вірю»
•
Чи вірите ви в те, що осушення боліт має негативні наслідки для навколишнього
середовища?
•
Чи вірите ви в те, що в озерах зосереджено більше запасів прісних вод, ніж у
річках?
•
Чи вірите ви в те, що в Карпатах і Кримських горах є льодовики?
•
Чи вірите ви в те, що покривні льодовики беруть участь у світовому кругообігу
води?
•
Чи вірите ви в те, що айсберги не становлять небезпеки для морських суден?
•
Чи вірите ви в те, що льодовик здатний переносити гірські породи?
•
Чи вірите ви в те, що гірський льодовик подібний до річки?
ТЕМА: ПІДЗЕМНІ ВОДИ, УМОВИ ЇХ УТВОРЕННЯ І ЗАЛЯГАННЯ В ЗЕМНІЙ КОРІ. ТЕРМАЛЬНІ Й МІНЕРАЛЬНІ ВОДИ
1.Утворення
підземних вод та їх властивості
Відсутність поверхневих вод у пустелях
природа компенсувала по-своєму. Так, певним парадоксом є відкриття у ХХ ст.
підземних “морів” – величезних резервуарів прісної або солонуватої води під
пустелями. Вони залягають на різних глибинах. Наприклад, в африканській пустелі
Сахара верхня межа підземного водного сховища знаходиться на відстані 150-200 м
від поверхні. Отже, під землею накопичено величезні запаси прісної води. Але
утворювалися вони дуже повільно – мільйони років. Тому їх швидке відновлення неможливе.
Підземними
називають води, які містяться у земній корі. Вони можуть перебувати, як і
поверхневі води, у трьох станах: у вигляді рідини, льоду або водяної пари.
Для утворення підземних вод необхідні певні
умови: наявність значної кількості атмосферних опадів та здатність гірських
порід пропускати та не пропускати воду. Атмосферні опади, що потрапляють на
земну поверхню, проникають у гірські породи завдяки присутніх в них тріщин,
порожнин, пор.
Пори – це своєрідні проміжки між частинка
гірської породи. Чим більші частинки, тим більші пори. Легко пропускають воду
пісок, торф, гравій. Гірські породи, що здатні пропускати воду, називають
водопроникними.. Зовсім не пропускають воду тверді магматичні породи, зокрема
граніт. Породи, які не пропускають воду, належать до водотривких. На них на
різних глибинах затримується вода.
Таблицю в зошит Основні типи підземних вод
далеко в море, їх нижня частина спирається на материковий шельф. Ці льодовики утворюють єдине ціле з льодовиковим щитом материка.Найбільший шельфовий льодовик у світі - льодовик Росса. Його ширина близько 800 км, довжина - понад 1 100 км.Льодовики можна порівняти з гігантськими природними морозильниками, які дуже вихолоджують повітря. З поверхні льодовика постійно дмуть сильні вітри. Тому льодові щити на полюсах визначають погоду і клімат всієї Землі. Лодовики містять велику кількість близько 80 % « законсервованої» найчистішої прісної води нашої планети.Ми вже знаємо, що для утворення льоду потрібна температура нижча нуля градусів.
Умови утворення
|
Живлення
|
Господарське використання
|
|
Ґрунтові води
|
Утворюються на першому від поверхні
водостійкому шарі
|
Атмосферні опади, підтікання водоводів
|
Використовується як питна вода (будування
колодязів), однак якість води може бути поганою через близькість до поверхні
|
Міжшарові води
|
Утворюються між двома водостійкими шарами
|
Атмосферні опади
|
Використовуються для водопостачання,
вирізняються високою якістю; мінералізовані води використовуються для
лікування
|
Перегляньте відео
Опрацювати відповідні сторінки в підручнику
Опрацювати відповідні сторінки в підручнику
6 клас
Географія
Тема: Гідросфера
Вивчити визначення: озеро,річка, витік, гирло, водоспад болото,льодовик,, штучна водойма, річкова система, річкова долина, пороги, водоспади.
Вміти давати характеристику річки за планом:
1. Географічне положення. На якому материку та в якій його частині протікає.
2. Де бере початок та куди впадає.
3. Напрям течії.
4. Яка залежність характеру течії від рельєфу місцевості по якій протікає річка.
5. Зміни стоку по порах року.
6. Притоки річки.
7. Характер використання людиною.
8. Екологічні проблеми.
Виконайте тести в зошиті
1 Рівень (0.5 бал за правильну відповідь
1. Найдовша річка світу… а) Ніл; б) Конго; в) Амазонка
2. Місце, де річка впадає в океан, море, озеро та іншу річку, – це…
а) гирло річки; б) затока річки; в) витік річки
3. Падіння води річки з виступу, утвореного в іі річищі вистеленого твердими породами, називається…а) поріг; б) водоспад
4. Два океани сполучає канал…а) Суецький; б) Панамський
5. Курильські острови за своїм походженням належать до…а) материкових; б) коралових; в) вулканічних
6. Найбільше за площею озеро світу – це…а) Байкал; б) Аральське; в)Каспійське
2 Рівень (1 бал за правильну відповідь)
7. Дайте визначення понять: «водосховище»;
8. «межень» - це
9. У Карпатських горах немає льодовиків тому, що…
а) снігова лінія знаходиться вище ніж найвища точка Карпат;
б) гори молоді , й льодовики не встигли ще утворитися;
в) дуже теплий клімат
3 рівень (1.5 балу за правильну відповідь)
10. Користуючись картами атласу, наведіть приклади ( по 3 приклади)
а) внутрішні моря… б) теплі течії… в) затоки…
11. Які частини гідросфери не зображені на географічній карті? Яке значення мають світові водні ресурси для господарської діяльності людей?
12. Розподіліть названі географічні об’єкти за категоріями та місцезнаходженням на материках або поблизу них.
Мексиканська, Індостан, Дунай, Каспійське, Мадагаскар, Амазонка, Лабрадор, Великобританія, Ніл, Скандинавський, Чорне, Бенгальська, Байкал, Гренландія, Великі Американські, Біскайська, Шрі-Ланка
Виконайте в зошиті тести за даним посианням https://docs.google.com/document/d/1-tc_3Jxk9e8jhXesoLZqXjSy5cZRBtWh7eF4bB6K8ho/edit
Перегляньте презентація за даним посиланням https://www.youtube.com/watch?v=INpDKvFG3N0
1. Географічне положення. На якому материку та в якій його частині протікає.
2. Де бере початок та куди впадає.
3. Напрям течії.
4. Яка залежність характеру течії від рельєфу місцевості по якій протікає річка.
5. Зміни стоку по порах року.
6. Притоки річки.
7. Характер використання людиною.
8. Екологічні проблеми.
1 Рівень (0.5 бал за правильну відповідь
1. Найдовша річка світу… а) Ніл; б) Конго; в) Амазонка
2. Місце, де річка впадає в океан, море, озеро та іншу річку, – це…
а) гирло річки; б) затока річки; в) витік річки
3. Падіння води річки з виступу, утвореного в іі річищі вистеленого твердими породами, називається…а) поріг; б) водоспад
4. Два океани сполучає канал…а) Суецький; б) Панамський
5. Курильські острови за своїм походженням належать до…а) материкових; б) коралових; в) вулканічних
6. Найбільше за площею озеро світу – це…а) Байкал; б) Аральське; в)Каспійське
2 Рівень (1 бал за правильну відповідь)
7. Дайте визначення понять: «водосховище»;
8. «межень» - це
9. У Карпатських горах немає льодовиків тому, що…
а) снігова лінія знаходиться вище ніж найвища точка Карпат;
б) гори молоді , й льодовики не встигли ще утворитися;
в) дуже теплий клімат
3 рівень (1.5 балу за правильну відповідь)
10. Користуючись картами атласу, наведіть приклади ( по 3 приклади)
а) внутрішні моря… б) теплі течії… в) затоки…
11. Які частини гідросфери не зображені на географічній карті? Яке значення мають світові водні ресурси для господарської діяльності людей?
12. Розподіліть названі географічні об’єкти за категоріями та місцезнаходженням на материках або поблизу них.
Мексиканська, Індостан, Дунай, Каспійське, Мадагаскар, Амазонка, Лабрадор, Великобританія, Ніл, Скандинавський, Чорне, Бенгальська, Байкал, Гренландія, Великі Американські, Біскайська, Шрі-Ланка
Виконайте в зошиті тести за даним посианням https://docs.google.com/document/d/1-tc_3Jxk9e8jhXesoLZqXjSy5cZRBtWh7eF4bB6K8ho/edit
Перегляньте презентація за даним посиланням https://www.youtube.com/watch?v=INpDKvFG3N0
Мексиканська, Індостан, Дунай, Каспійське, Мадагаскар, Амазонка, Лабрадор, Великобританія, Ніл, Скандинавський, Чорне, Бенгальська, Байкал, Гренландія, Великі Американські, Біскайська, Шрі-Ланка
Виконайте в зошиті тести за даним посианням https://docs.google.com/document/d/1-tc_3Jxk9e8jhXesoLZqXjSy5cZRBtWh7eF4bB6K8ho/edit
Перегляньте презентація за даним посиланням https://www.youtube.com/watch?v=INpDKvFG3N0
Немає коментарів:
Дописати коментар